Thursday 6 December 2012

ADA PERTEMUAN, PASTI ADA PERPISAHAN

Salam Disember...huhuhu...sekejap je mase berlalu ye...dh masuk bln 12 di hjg thn 2012...syukur pada Allah kerana masih dipanjangkan umur...student yg amik SPM...camne ye? Ade yg dah abis exam rasenye tp ade lagi ke yg belum habis? Kontek adik angkat baru ni, dia dah habis exam, 5.12...sedih pulak katanye nk berpisah dgn kawan2...

Yup...mmg sedih nk berpisah dgn kawan2...nak2 lagi bagi mereka2 yg tinggal kt hostel...banyak kenangan pahit manis dikongsi bersama...

Nak syer sikitla kenangan aku mase sk men ni...alam sk men aku bermula di sebuah smk agama yg agak femes di Ganu (zaman aku bljrla)...tp sampai Form 3 je kt sk ni...then sambung ke MRSM...sekolah yg mmg aku berazam nk masuk sjk lps UPSR lg...Alhamdulillah, masih ada lagi rezeki aku nk bljr di MRSM...takkan ku lupa segala halangan & cubaan yg terpaksa ditempuhi untuk aku masuk bljr di MRSM ni...

MRSM Qber...tpt aku mengenal erti persahabatan sebenarnya...terlalu banyak kenangan pahit manisku di sini...rindu pulak rasanya zaman tu....masih ingt lagi masakan dewan makan yg ok, menu makcik kafe yg menggemukkn kitorg, member2 sekepale...rindu jgk kt cikgu2nya...minggu aktiviti...minggu exam (result exam aku selalu tak disangka2...huhuhu...wat gempak je)...kami di Qber terasa mcm dah adik beradik je semua...nak2 lagi my kelas...the one & only Sains Gunaan, 4 Gemilang & 5 Gemilang...ada saatnya baik sangat2...tapi time gaduh, dh tak ingt dunia dah...sib baik tak runtuh dinding je, hahaha...walaupn we all gaduh sampai ada yg muncung2, but at last, tibanya Majlis Graduasi...mulala sayu hati..mana tak sayunya, itulah last day kami semua bersama...habis majlis yg diadakan kt Primula, semua balik dgn ibu bapa masing2...datang bkn main lagi dgn bas maktab (kali terakhir naik bas tu..)

Begitula akhirnya satu pertemuan yg telah dirancang oleh Allah...kami berpisah tapi ada jugak yg bertemu semula di IPT yang sama...ada jgk yg panjang jodohnya, hehehe...perpisahan bkn bermakna terputusnya hubungan...zaman aku dulu, telefon jelah penghubungnye...tp skrg ni, banyak sgt cara nk kekal berhubung...so, to my dear brother, Tuan Naqiuddin...don't be sad...insyaallah, hubungan dgn kawan2 takkan putus camtu je...

2 comments: